بایگانی

 
No Image
جاه طلبی و نشر اکاذیب!

بارها گفته ام که تاریخ این روستا در ابهام است و هرآنچه به ذهن می رسد گمان است و بس! با این همه هستند عده ای که دست بردار نیستند، مهمل بافی میکنند و یاوه میگویند. دوستی گفت درجایی خوانده ام که مردم این روستا از نظر نژادی به هخامنشیان منسوبند و آریایی هستند! زهی خیال خام! از کجا و بر اساس چه مدرکی به چنین نتیجه ای رسیده اند شگفت آور است. اگر مردم این روستا آریایی هستند پس دارابی ها و شیرازی ها و کرمانی ها و… کجایی هستند؟؟ این مطلب همین قدر مضحک و یاوه است که بگوییم مردم این روستا فارسی سخن میگویند!! از این گذشته مگر با چه روشی معاینه کرده اید که فهمیده اید آریایی هستند؟ شاید از ساکنین نخست فلات ایران بوده اند که پیش از آریایی ها در فلات ایران می زیسته اند! جالبتر اینکه برخی می گویند اهالی لایزنگان شاخه ای از آریایی ها هستند که در این نواحی ساکن شده اند! لابد تاریخ هم باید از این پس عوض شود و مثلاً بگوییم: هنگامی که آریایی ها به فلات ایران آمدند به چند شاخه تقسیم شدند مادها!، پارت ها!، پارس ها! و لایزنگانی ها! شاید هم لای زئنننننه ای ها!

همیشه دلم میخواست بدانم آریایی بودن و هخامنشی بودن چه امتیاز و ارزشی دارد که همه دوست دارند خودشان را به آنان منسوب کنند؟! خوب است که آدم هویت خودش را بداند و برایش ارزش قائل شود اما نه اینکه کار به نطفه پرستی های جاهلانه کشیده شود!

نتیجه اینکه با خیال پردازی و مهمل گویی چیزی درست نمی شود. شاید چند روزی یکی دو نفر اسم یک نفر را ببرند اما آیندگان به خودخواهی و جهل آن خواهند خندید.

دوستان حتماً نظر بدهید، موافق! مخالف! چیزی بگویید شاید راهگشایی شد.

دسته: کلیات | نويسنده: حسن رنجبر


نظرات بینندگان:
حسین گفته:

راستش کاملا درست میگی ولی همه ما لایزنگانی ها به خصوص جوانان با علاقه و کنجکاوی زیاد دنبال این هستیم که از پیشینه روستامون چیزی بدونم .تاحالا هم کسی نتونسته نظریه یا مطلبی در این مورد انتشار بده و که قابل قبول باشه

حسن رنجبر گفته:

سپاس از نظر شما. درست است، هستند و باید هم باشند. لیکن باید در پی واقعیت باشند نه خیال بافی!

احمد رضا اعتمادی گفته:

با سلام. تلاش های شما شایسته تقدیر است. اما بعضی از عزیزان در لایزنگان با بیان حرف های غیر علمی و غیر کارشناسانه لطمات جبران ناپذیری به معرفی این روستای غنی از نظر فرهنگی وارد می کنند. که شایسته است فرهنگیان و فرهیختگان عالمانه از این خطرات جلو گیری نمایند. سپاس

حسن رنجبر گفته:

درود بر شما! بنده هم متوجه هستم که کسانی که واقعا در پی پاسداری از این گنج خداداد هستند، کار خود را در خفا و دور از رفت و آمدهای بازار انجام میدهند و کسانی که منم منم گویان خود را نماینده ی این فرهنگ سترگ معرفی میکنند، خود را به ریشخند گرفته اند. سپاس از نظر پر بهای شما

حسن گفته:

باید از شما پژوهشگر عزیز تشکر کنم که فارغ از غم نان با مقالات متنوع و علمی که در مجلات معتبر به چاپ رسانده اید ما را تا حدودی با هویت واقعی لایزنگان آشنا کرده اید. و اما من حیران از آن جماعت هستم که در برابر حرف هاشان باید گفت این دروغا که میگید راسته. شاید فقط دغدغه نان باشد.

حسن رنجبر گفته:

سپاس گزار از دیدگاه شما، امیدوارم اخلاف صدق و امانت داری باشیم در نگهداری این گنجی که در دستان ما به امانت نهاده شده و آن را بتوانیم به آیندگان خود تحویل دهیم.


ارسال نظر

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

شعر محلی

قذ دلبر مثالِ سیب ساله *** سفیذی صورتش مثلِ زغاله (کلحسین منوچهری)

ورود

آمار سایت

  • 0
  • 1
  • 13
  • 100
  • 885
  • 42,196
  • 45,305
  • ۱۳۹۵-۱۲-۲۹
No Image No Image